Inleiding
Het Entrepot organiseerde afgelopen jaar 89 activiteiten, ten opzichte van 65 vorig jaar. De eigen producties telden zo’n 1.435 actieve deelnemers. Dat zijn de artiesten, mediamakers, ondernemers, vrijwilligers en andere participanten die deze producties mogelijk maakten. Samen bereikten zij een publiek van ruim 35.934 bezoekers.
Het Entrepot organiseert zelf en waar mogelijk samen met jongeren en partnerorganisaties de meest uiteenlopende producties, om kansen te creëren voor jongeren. Podiumkansen, toonmomenten, werkmomenten, … met als hoofddoel de stimulatie en ontwikkeling van creativiteit in alle maten en vormen. De wens om zoveel mogelijk uitingen van creativiteit te omvatten vertaalt zich in een zeer divers productieaanbod.
Ook in 2017 werden nieuwe initiatieven genomen, de start van de artistieke trajecten Quattro Formaggi, de Blauwdruk bevragingen en debatten over creativiteit in onze stad. Met De Tank heeft Het Entrepot een extra toonplaats in het hart van de stad, die in het najaar druk gebezigd werd.