2018 Belooft een spannend jaar te worden. De heraanleg van de parking zal de eerste indruk van de Entrepot-site volledig wijzigen en creëert tal van nieuwe mogelijkheden. Een eerste knaller zal hierbij hopelijk het openingsfeest worden begin september.

 

Met URB trekken we voor het eerst de stad in. URB wordt kleiner (3 ipv 6 dagen) en URB wordt groter (18 ipv 3 locaties) met Het Entrepot, De Tank, Villa Bota, Jh Comma en een hoop café’s en shops als uitvalsbasis. We nemen afscheid van Taste A Lot in de oorspronkelijke vorm, een nieuw food event staat in de steigers. Vaarwel aan de foodtrucks, hallo jong creatief keukengeweld.

 

De komst van De Tank maakt de cirkel rond. Waar we vroeger op Tank#series tijdelijke werkplekken en toonmomenten creëerden kunnen we er nu een permanente werking uitbouwen. We blikken in 2018 terug op de vele Tanks#series met een publicatie en een afscheidsfeest. Daarnaast lanceren we in april de vernieuwde fablab werking in Het Entrepot.

 

Op Capish gaan we samen met de andere TURBO partners op bootcamp met jonge ondernemers en organisatoren. Wanneer eind augustus het eerste TURBO traject eindigt willen we de nieuwe projectcall van Vlaanderen succesvol beantwoorden zodat ook nadien de werking verder kan gezet worden en we met Het Entrepot verder aan de slag kunnen met jonge ondernemers en hun ideeën.

 

Villa Bota Radio zet in 2018 de langverwachte stap naar de FM band en naar een groter publiek. Het wil daarom de radioprogramma’s kwalitatief versterken, zonder de ruimte om te leren en experimenteren te verliezen. Daarnaast zet het ook hard in op een programma voor lokale jongerencultuur.  De videocrew legt de laatste hand aan haar nieuwe videoatelier, de nieuwe uitvalsbasis van de werking.  

 

In 2018 blikken we verder vooruit, na de opmaak van het beleidsplan 2017 - 2019 start Het Entrepot de opmaak van een beleidsplan 2020 - 2025. Een traject waarin de doelgroep, stakeholders, bestuur en het team betrokken zal worden.  

 

Zowat de grootste uitdaging voor het komende jaar ligt echter op communicatief vlak. De Entrepot missie is duidelijk afgetekend. Het Entrepot beschikt over de nodige infrastructuur, materiaal, een sterk professioneel team, goeie partnerorganisaties en een grote groep vrijwilligers. Allen klaar voor actie. Het is noodzakelijk nog meer mensen te overtuigen en de eindeloze mogelijkheden binnen de Entrepot werking nog breder bekend te maken. Pas dan kunnen we vol aan de slag met onze doelgroep.

 

Want vooral hier kijken we naar uit: Samen met vele jongeren, bevriende organisaties, de Stad en alle mogelijke partners, samen opnieuw een creatief feest maken van het komende jaar.